آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

تلفن تماس آموزشگاه

09960722001

 

 

آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

تلفن تماس آموزشگاه

09960722001

 

 

آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

ارورهای رایج پکیج دیواری

دسته بندی مقالات

تهران، میدان انقلاب، نرسیده به خیابان والعصر،روبه روی ترمینال کاوه، بن بست یار احمدی، پلاک 2​

pouyaelectronic.edu@gmail.com

09960722001

هر روز هفته

ارورهای رایج پکیج دیواری
56
2023-04-05
ghorbani

یکی از سیستم های گرمایشی پرطرفدار در کل جهان پکیج است که امروزه از آن در بیشتر ساختمان ها استفاده می شود. پکیج ها می توانند آب مصرفی ساختمان را گرم کنند و آن آب گرم را به داخل لوله های رادیاتور و شوفاژ ارسال کنند و منزل را گرم کنند. بعضی وقت ها در پکیج های دیواری ری پیش می آید که در این مقاله از سایت پویا الکترونیک ما قصد داریم شما را با ارورهای رایج پکیج دیواری آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

نحوه رفع کردن ارور های پکیج دیواری


پکیج های دیواری دارای انواع و اقسام برند ها است که پکیج بوتان یکی از این برند ها بوده و در مدل ها و طرح های متنوعی تولید می گردد که نمایش ارور ها در هر یک از این مدل ها با یکدیگر فرق دارند. از جمله مدل های پکیج بوتان می توان مدل ورونا، مدل cv424s، مدل پرلا و پرلا پرو، مدل روما، مدل اپتیما، مدل بیتا و مدل پارما را نام برد که دارای محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مدل های آن می باشد. در ادامه به توضیح ارورهای رایج پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن این ارورها در مدل های متنوع پکیج می پردازیم.

 

ارورهای پکیج دیواری مدل های پرلا و پرلا پرو

 

ارورهای پکیج دیواری مدل های پرلا و پرلا پرو

در این دو مدل از پکیج بوتان اگر دستگاه ارور E1 را نشان دهد، به معنی عدم تشکیل شعله در پکیج می باشد که می بایست برای رفع کردن آن موارد مختلفی مثل شیر گاز و سنسور شعله چک شود و در صورت نیاز تعمیر شود.

یکی از قطعه های اساسی در پکیج ترموستات می باشد و اگر این قطعه دچار مشکل گردد سیستم خطای E2 را نشان داده و برای رفع آن لازم است تا این قطعه به کمک تکنسین مربوطه چک شده و تعمیر شود.

در صورتی که فشار آب در مدار گرمایشی پکیج از حالت تعادل بیرون رود و کم یا زیاد شود ارور E4 نمایش داده می شود و به تنظیم فشار نیاز می باشد.

اگر که سنسور ntc در پکیج دچار مشکل گردد خطای E5 و E6 ظاهر می شود که می بایست به کمک تعمیرکار تعمیر یا تعویض گردد.

در صورتی که دما در حالت حداقل و یا حداکثر تنظیم شود دستگاه ارور ADJ را نمایش می دهد.

ارورهای پکیج دیواری بوتان مدل روما

ارور A01 از ارورهای رایجی می باشد که در پکیج های رومای بوتان قابل مشاهده است و به علت هایی مثل احساس نشدن شعله به کمک سنسور و خرابی آن، وجود یک مشکل در روشن شدن مشعل، کار نکردن حسگر جرقه زن، کثیفی مشعل، انسداد مسیر های خروجی توده های احتراقی و ایجاد مشکل در فن پکیج این خطا به نمایش در می آید.

ارور A02 زمانی نمایش داده می شود که کلید حرارتی که بر روی مبدل اولیه متصل است دچار مشکل گردد.

خطای A03 را بسته شدن فن ها و مسیر خروجی، مسدود شدن ترموستات دود، بسته شدن پرشر دود و ایجاد مشکل در سنسور دمای فن می توانند ایجاد کنند که برای رفع این ارور لازم است تا تمام این مشکل ها بررسی شوند و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد تعمیر شوند و مسیر های مسدود شده باز شوند.

یکی از اجزای اصلی پکیج برو پکیج می باشد که در صورتی که خراب گردد امکان دارد مشکل های متعددی در قطعه های مختلف پکیج ایجاد شود، زیرا برد الکترونیکی مرکز صدور فرمان های متنوع به سایر قطعه های می باشد. اگر برد خراب شود ارور A05 ظاهر می گردد و به دلیل حساسیت بالایی که برد الکترونیکی دارد تعمیر آن فقط به کمک تعمیرکار با مهارت امکان پذیر است.

 

ارورهای رایج پکیج دیواری مدل آدنا

 

ارورهای رایج پکیج دیواری مدل آدنا

کد E0 در پکیج لورچ مدل آدنا زمانی ایجاد می گردد که دلیل آن عدم ارتباط با ترموستات زمان دار هست و در هنگام ایجاد شدن این ارور، پکیج در حالت کارکرد موقت قرار می‌گیرد و برای رفع کردن این ارور به کمک گرفتن از تعمیرکار نیاز هست.

اگر جرقه زن دستگاه غیر فعال شود پکیج در حالت قفل قرار می‌گیرد و ارور E1 ظاهر می شود. روی کنترل پنل دکمه ای به اسم C موجود می باشد که در صورت رو به رو شدن با ارور E1 می بایست دکمه C را فشار دهید تا پکیج از حالت قفل خارج شود. هم چنین برای رفع کردن این ارور لازم است تا مسیر گاز بررسی شود و هوا گیری انجام گردد، هم چنین شیر کنترل گاز و جرقه زن پکیج نیز می بایست چک شوند.

خطای E2 هم امکان دارد به دلیل خرابی سوئیچ فشار هوا انجام گرفته و در این حالت نیز پکیج در حالت قفل قرار می گیرد. در هنگام ظاهر شدن این ارور در ابتدا می بایست دکمه C  را فشار دهید تا پکیج را از حالت قفل خارج کنید و سپس دود کش، فن و لوله ونتوری را چک کنید. هم چنین بررسی کردن سوئیچ فشار هوا و سیم کشی های مرتبط با آن هم باید به کمک تعمیرکار چک شود.

اگر در سنسور NTC پکیج لورچ مدل آدنا مشکلی باشد سیستم ارور E3 را نشان می دهد و برای برطرف کردن این ارور می بایست  با فشار دادن کلید C دستگاه را از حالت قفل خارج کنید و پس از آن به بررسی سنسور سیستم گرمایش و هم چنین سیم کشی و اتصالات آن بپردازید.

در صورتی که در مدولاسیون شیر پکیج مشکلی وجود داشته باشد ارور E5 در نمایشگر ایجاد می شود و پکیج با کم ترین شعله کار می کند. برای برطرف کردن این ارور می بایست شیر گاز پکیج و سوکت های مدولاسیون را چک‌ کنید و سیم کشی های مربوطه را نیز بررسی نمایید.

ارور E7 در پکیج لورچ آدنا به دلیل وجود مشکل در سوئیچ فشار هوا ظاهر می شود که باید به کمک سرویس کار پکیج قطعه پرشر سوئیچ تعویض شود.

ارورهای رایج پکیج دیواری ایران رادیاتور

ارور 80 در پکیج ایران رادیاتور نشان می دهد که حرارت بیشتر از 150 درجه سانتی گراد می باشد که این مشکل امکان دارد به دلیل خراب شدن پمپ پکیج، خراب شدن کلید حد و یا بالا بودن ارتفاع شعله در پکیج ایجاد شود که برای رفع کردن این ارور مبدل اصلی پکیج باید اسید شویی شود. ارور های رایج پکیج دیواری ایران رادیاتور عبارتند از:

ارور 70 نیز موقعی نشان داده می شود که دمای گرمایش به ۸۹ تا ۱۰۵ درجه سانتی گراد برسد و برای رفع کردن این ارور هم باید مبدل اصلی پمپ را اسید شویی کرد.

ارور 80 50 در پکیج ایران رادیاتور به دلیل خرابی سنسور NTC ایجاد می شود و برای رفع کردن این ارور به تعویض این قطعه نیاز می باشد.

ارور 50 60 هم زمانی ایجاد می شود که NTC اتصال کوتاه داشته باشد و برای رفع این ارور تعویض این قطعه ضروری می باشد.

ارور 70 40 در پکیج ایران رادیاتور به دلیل کاهش میزان آب اتفاق می افتد و برای این ارور نیاز است تا شیر پر کن پکیج را باز کنید و مدار را از آب پر کنید. هنگامی که مقدار فشار در فشارسنج ۱ 1 بار برسد شیر پر کن را باید ببندید.

ارور 40 80 به دلیل خرابی کلید یا سنسور دود ایجاد می شود که برای رفع این ارور باید مسیر خروجی دود کش را در پکیج چک‌ کنید.

 

ارورهای رایج پکیج دیواری ایران رادیاتور

 

ارورهای رایج پکیج دیواری بوتان مدل ورونا و نحوه برطرف کردن این ارور ها

زمانی که شعله پکیج روشن نشود ارور رخ می دهد. دلایل گوناگونی برای به وجود آمدن  ارور وجود دارد که از آن جمله می توان به  جرقه زن پکیج، سنسور شعله اشاره و نیز خراب بودن شیر گاز اشاره کرد . برای رفع این ارور نیاز است تا این مشکلات به وسیله تعمیرکار درست شده و اگر ایراد از آن ها باشد نسبت به تعمیر آنها اقدام کند.

یکی از ارور های رایج پکیج دیواری بوتان مدل ورونا ارور E02 است که این ارور زمانی که دمای آب به شدت بالا رفته باشد و بر اثر آن کابل قطع شود نمایش داده می شود. در این صورت می بایست  کلید حد و کابل بررسی شود.

اگر در مدار گرمایشی پکیج فشار آب بالا باشد، سیستم کد خطای E04 را نشان می دهد. برای برطرف کردن این خطا باید فشار آب را بررسی کرده و اگر کمتر از ۳ بود، شیر پرکن پکیج را باز می کنیم تا فشار دستگاه تنظیم شود و ارور برطرف گردد.

در صورتی ارور E07  نمایش داده می شود که سنسور های دمای آب دچار اختلال شده باشد. و نیز ممکن است سیمی که به این سنسور متصل است قطع شده باشد که برای برطرف کردن این ارور نیاز به حضور یک تعمیرکار ماهر می باشد.

نداشتن گردش آب در مدار باعث  نمایش ارور E09 می شود و نیز وجود مشکل در شیر گاز دستگاه هم باعث ظاهر شدن خطای E11 می گردد.

اگر خطا به صورت پشت سر هم در پکیج تکرار شود، دستگاه ارور E28 را نمایش داده که برای رفع این ارور نیاز است تا برق پکیج را قطع کرده و از یک متخصص تعمیرکار پکیج کمک گرفت.

جمع بندی

در این مقاله به صورت کامل به ارورهای رایج پکیج دیواری و آموزش برطرف کردن این ارورهای رایج پکیج دیواری در برند ها و مدل های متنوع پرداختیم. مدل های مختلف دیگری از پکیج وجود دارد که برای دانستن ارور های آن ها و برطرف کردن این ارورها می توان به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه نمود و برای تعمیر آن به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کرد.

امیدوارم آموزش ارورهای رایج پکیج دیواری برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید ازین تخصص کسب درآمد کنید از آموزش تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه پویا الکترونیک استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *