آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

تلفن تماس آموزشگاه

09960722001

 

 

آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

تلفن تماس آموزشگاه

09960722001

 

 

آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی

تعرفه ثبت نام در دوره آموزش تعمیر مکانیکی ماشین لباسشویی

شهریه دوره عمومی : 2,000,000 تومان

شهریه دوره خصوصی: 3,000,000 تومان

تخفیف دوره به مدت محدود

همین حالا ثبت نام کنید.
مشاهده شهریه سایر دوره‌ها...

ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات برد ماشین لباسشویی

شهریه دوره عمومی : 2,500,000 تومان

شهریه دوره خصوصی: 4,000,000 تومان

تخفیف دوره به مدت محدود

همین حالا ثبت نام کنید.
مشاهده شهریه سایر دوره‌ها...

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی تسمه ای

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی دایرکت درایو

آموزش عیب یابی و نحوه تشخیص عیب لباسشویی

آموزش نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

آموزش کد خطاها در ماشین لباسشویی

آموزش نحوه کار و عملکرد پمپ آب در ماشین لباسشویی

آموزش نحوه تشخیص عیب وتعمیر دیگ ماشین لباسشویی

آموزش شناسایی قطعات ماشین لباسشویی

آموزش نحوه عملکرد انواع قطعات ماشین لباسشویی

آموزش باز و بست انواع ماشین لباسشویی

برای ثبت نام و دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید و یا با آموزشگاه تماس بگیرید . ( اعداد را به انگلیسی وارد کنید )


    پل ارتباطی ما و شما

    در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما دوستان عزیز را با نحوه آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی و نیز مراحل مختلف آموزش بیشتر آشنا سازیم پس با کمی صبر و حوصله با ما همراه باشید.

    از آنجا که ماشین لباسشویی، ساختار پیچیده ای دارد، بهتر است کارآموزان با آموزش هر کدام از این ساختارها به طور جداگانه آموزش داده شوند تا بتوانند از پس تعمیر و خرابی ماشین لباسشویی به خوبی برآیند.

    لذا باید گفت: ماشین لباسشویی یکی از وسایل خانگی بسیار پرکاربرد است که در برندها و سایز و اندازه های مختلف وجود دارند که در صورت خرابی نیاز به تعمیر دارد همچنین این تعمیرات مستلزم و نیازمند افراد متخصص در این حوزه می باشد که آنها می توانند با توجه به تخصص و مهارت های خود در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

    بنابراین آموزش تعمیرات لباسشویی، باید به گونه ای باشد که کارآموزان خود به تنهایی قادر به رفع مشکل و خرابی ماشین لباسشویی باشند، چرا که تعمیرات ماشین لباسشویی معمولا در محل و به طور سیار انجام می‌شود و کار بسیار سختی است که نیاز به تخصص بالایی دارد.

    همان طور که گفته شد برای آموزش تعمیرات لباسشویی، نیاز به آموزش به صورت عملی می باشد تا کارآموز بتواند با آموزش های تعلیم داده شده مهارت های خود را بر روی مشکل و خرابی ماشین لباسشویی پیاده کند بنابراین این آموزش ها ویژگی ها و مزایای زیادی دارد که در این قسمت شما را با ویژگی های آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی آشنا می سازیم.

    اولین ویژگی این است که کارآموز جهت آموزش عملی تعمیرات ماشین لباسشویی نیاز به تجهیزات و ابزارآلات مهم دارد که با تمرین و شرکت در کلاس های آموزشی به صورت حضوری می تواند این مهارت را به خوبی فرا گیرد.

    ویژگی دوم، استفاده از تجربه اساتید ماهر و متخصص و همچنین وابسته به دانش روز در این رشته از آموزش و نیز بهره مندی از تجهیزات مدرن و به طور کلی مجهز بودن کلاس های آموزشی است که می تواند در آموزش نقش مهمی ایفا نماید.

    به طور کلی باید گفت کلاس های آموزشی بایستی از صفر تا صد برگزار شوند یعنی فردی که هیچ گونه آشنایی و تخصص در این زمینه نداشته با حضور در این کلاس های آموزشی این کار را به خوبی به صورت عملی فرا گیرد و در آینده برای خود شغلی ایجاد کند. 

     

    آموزش تعمیرات سوئیچ ماشین لباسشویی

     

    آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی

    در ادامه آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی، بهتر است ماشین لباسشویی در جلوی چشم کارآموز به طور کلی باز شود چون با وجود ساختار پیچیده و داشتن قطعات زیاد بایستی هر کدام از قسمت های آن به طور جداگانه به کارآموز، آموزش داده شود که ما در این قسمت بخش مختصر و کوتاهی از آن را برای شما دوستان ارائه می دهیم.

    ابتدا باید به کابین ماشین لباسشویی پرداخت که تمام اجزاء ماشین لباسشویی را در خود جای داده که معمولا در قسمت بالای ماشین لباسشویی و نیز در پشت کنترل پنل دستگاه قرار دارد، در مواردی نیز محل جاگیری کابین ماشین لباسشویی بسته به نوع طراحی و برند آن متفاوت می باشد.

    نکته: بهتر است قبل از این که کابین ماشین لباسشویی باز شود حتما آن را از پریز برق جدا کرده و نیز لوله های آب ورودی و خروجی را هم قطع کنید.

    اولین مرحله آموزش، که کارآموزان باید آن را فرا گیرند این است که برای باز کردن کابین ماشین لباسشویی، ابتدا پیچ های متصل شده به بدنه دستگاه را که زیر نوار پلاستیکی قرار گرفته را باز کنند. سپس دستگیره‌های جلویی کنترل پنل که به وسیله شستی های پلاستیکی به کابین متصل شده اند را باز کرده تا قاب کابین آزاد شود.

    دومین مرحله آموزش، این است که کارآموز بایستی جهت جدا کردن کنترل پنل، پیچ های نگه دارنده را نیز باز کند. ضمنا قبل از این کار، بهتر است شیلنگ های ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار گیرند تا اثری از آب، داخل شیلنگ ها  نباشد سپس برای دسترسی به این پیچ ها، ماشین لباسشویی را به جلو یا طرفین خم و آن را باز کنید.

    سومین مرحله آموزش، برای جدا کردن قسمت بالای کابین ماشین لباسشویی نیاز به یک جسم نوک تیز مانند چاقو می باشد که با فشار آوردن به لبه های کناری و قاب کنترل پنل می توانید گیره های آن را آزاد کنید.

    آموزش تعمیرات سوئیچ ماشین لباسشویی

    یکی دیگر از بخش های مهم آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی، بررسی انواع سوئیچ هاست. یکی سوئیچ کنترل سطح آب و دیگری سوئیچ کنترل پنل می باشد که هر کدام از این سوئیچ ها، وظیفه خاصی را در ماشین برعهده دارند.

    پس در این قسمت به آموزش، بررسی و نیز تعمیر سوئیچ درب ماشین لباسشویی می پردازیم که دارای دو نوع سوئیچ کنترل دما و سوئیچ کنترل سطح آب می باشد.

    در این مرحله ابتدا، ماشین را از برق کشیده و بایستی قالب جاگیری سوئیچ درب را با استفاده از یک چوب غذاخوری مانند: چوب مانیکور ژاپنی تمیز کنید.

    در مرحله بعدی، چنانچه با تمیز کردن سوئیچ به این روش تفاوتی ایجاد نشد، باید قسمت بالای کابین را باز کرد و خود سوئیچ را مورد بررسی قرار داد. با دسترسی به سوئیچ این اطمینان را حاصل کنید که پیچ های آن شل نباشد، چرا که شل شدن پیچ ها در هنگام لرزش ماشین، باعث حرکت کردن سوئیچ و نیز فعال شدن سنسور سوئیچ  و در نهایت به خاموش شدن ماشین منجر می شود. 

     

    سوئیچ کنترل سطح آب در آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی

     

    سوئیچ کنترل دما

    همان طور که قبلا ذکر شد سوئیچ ها، نقش مهمی در کنترل دمای آب و نیز کنترل سطح آب دارند به طوری که یکی از بخش های مهم آموزش به شمار آمده و بایستی به کار آموز تعلیم داده شود تا بتواند در صورت نیاز به تعمیر، از پس آن برآید.

    همان طور که از نامش پیداست سوئیچ کنترل دما، در کنترل چرخه تامین آب دستگاه بسیار نقش آفرین می‌باشد، زیرا چناچه این قطعه کاربردی از ماشین لباسشویی خراب شود چرخه تامین آب و تنظیم دما به مشکل می خورد و تایمر یا همان دما سنج خراب می شود. 

    سوئیچ کنترل سطح آب

    یکی دیگر از انواع سوئیچ های به کار رفته در ماشین لباسشویی سوئیچ کنترل سطح آب، است که این سوئیچ به وسیله یک شیلنگ به آن متصل است که با شل شدن شیلنگ ارتباط خود را از دست می دهد و معمولا آب داخل محفظه سر می رود که جهت درست کردن آن می توان به وسیله یک شیلنگ حدود دو سانتی متری  و اتصال مجدد آن با یک بست  به سوئیچ، به رفع مشکل آن پرداخت. 

    در حال حاضر یکی از آموزش های عملی که در کشور توسط اساتید حرفه ای و باتجربه صورت می گیرد آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی است که متخصصان با مهارت های خود دوره های تخصصی برای کارآموزان را فراهم می کنند تا آنها بتوانند طی فرایندهایی که از این آموزش فرا گرفته اند به عنوان فرد مفید و نیز تعمیرکار حرفه ای، برای جامعه در آینده به کار مشغول شوند.

    ناگفته نماند که آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی مستلزم و نیاز به مواردی است که در زیر به آن اشاره می کنیم.

    1. آموزش این حرفه توسط اساتید برتر کشور صورت می گیرد.
    2. این آموزش در کارگاه های مجهز و پیشرفته و نیز دارای تجهیزات لازم انجام می شود.
    3. صدور گواهینامه و مدرک معتبر بین المللی از طرف آموزشگاه به کارآموزان داده می شود.

    از این رو، کسانی که علاقه مند به کارهای تعمیراتی هستند و می خواهند به طور فنی و حرفه ای به آموزش انواع تعمیرات لوازم خانگی از جمله  تعمیر ماشین لباسشویی بپردازند می توانند با مراجعه به

    سایت پویا الکترونیک به عنوان سایتی رایج و معتبر در سراسر کشور از طریق پل‌های ارتباطی که در ذیل سایت مربوطه آمده ثبت نام کنند که ثبت نام به صورت غیر حضوری به روش آنلاین می باشد.

    البته مرکز واحد پشتیبانی سایت با حضور مشاورانی خبره و ماهر در این زمینه شما دوستان را راهنمایی می کنند تا بتوانید به بهترین نحو ممکن در این کلاس های آموزشی شرکت کنید و به عنوان تعمیرکار حرفه ای در سطح شهرستان خود به کار مشغول شوید.

    لازم به یادآوری است، آموزش به صورت عملی و اصولی مهمترین بخش رسیدن فرد به یک تعمیرکار حرفه ای می باشد. 

    باید خاطر نشان کرد که ماشین لباسشویی در هر نوع و برندی از سیستم و ساختاری پیچیده برخوردار است که نیاز به آموزش به صورت عملی و کاربردی است و فراگیران و کارآموزان به صورت تخصصی این آموزش ها را تعلیم می بینند و به همراه آموزش های لازم و مدارک معتبر وارد بازار کار می شوند.

    سخن آخر

    در پایان ارائه محتوای آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی باید گفت: کارآموزان با حضور در این کلاس های آموزشی با آموزش توسط اساتید برتر کشور می توانند در عیب یابی و مشکلات به وجود آمده در ماشین لباسشویی اقدامات لازم را انجام دهند.

    لذا این سایت معتبر، به عنوان یکی از سایت های شناخته شده و پرتلاش با حضور کادری مجرب و متخصص در این راه توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند تا بتواند بر اساس آموزش های لازم به کارآموزان  این عزیزان را به اهداف کلی خود برساند تا آن ها در آینده بتوانند در این مسیر حرکت و به عنوان شغلی فنی و حرفه ای در این عرصه گام بردارند.

    سوالات متداول دوره

    ماشین لباسشویی های تسمه ای و دایرکت درایو

    بین 12 تا 15 ساعت.

    80% از آموزش به صورت عملی است .

    بله ، بعد از پایان دوره گواهینامه معتبر و قابل ترجمه که از سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود را دریافت خواهید کرد.