آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

تلفن تماس آموزشگاه

09960722001

 

 

آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

تلفن تماس آموزشگاه

09960722001

 

 

آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

آموزش لوله کشی گاز خانگی و تجاری

تعرفه‌ ثبت نام در دوره لوله کشی گاز خانگی و تجاری

شهریه دوره عمومی : 5,500,000 تومان

شهریه دوره خصوصی : 7,500,000 تومان

تخفیف دوره به مدت محدود

همین حالا ثبت نام کنید.
مشاهده شهریه سایر دوره‌ها...

آموزش حدیده کاری

آموزش استانداردهای گازکشی ساختمان

آموزش جوشکاری انواع لوله ها

آموزش نقشه خوانی و نحوه لوله کشی گاز ساختمان

آموزش کار با انواع دستگاه برش لوله

آموزش برش انواع لوله ها

آموزش اره کاری و سوهان کاری لوله های گاز ساختمان

آموزش نشتی یابی لوله های گاز

آموزش آشنایی با تجهیزات و اتصالات گازکشی ساختمان

آموزش کاملا عملی لوله کشی گاز ساختمان و اماکن تجاری

برای ثبت نام و دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید و یا با آموزشگاه تماس بگیرید . ( اعداد را به انگلیسی وارد کنید )


    پل ارتباطی ما و شما

    آموزش لوله کشی گاز، به عنوان یکی از تأسیسات فنی و حرفه ای از سوی آموزشگاه های مجهز با تجهیزات لازم و مدرن و نیز افراد متخصص صورت می گیرد که امروزه متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است.

    در اینجا قصد داریم، تا شما دوستان و کارآموزان گرامی، را با آموزش لوله کشی گاز آشنا سازیم تا بتوانید در آینده از این حرفه بهره برده و به عنوان شغلی مهم استفاده کنید.

     لوله کشی گاز، یکی از نیازهای اولیه و اصولی برای هر ساختمان محسوب می شود که این لوله کشی ها گاهی اوقات به خاطر ساخت خانه جدید و گاهی وقت ها به خاطر فرسوده شدن لوله ها صورت می گیرد که در هر حال نیاز به متخصص متبحر و کارکشته دارد تا بتوان آن را استفاده یا تعمیر کرد.

    لازم به ذکر است لوله کشی گاز، در دو نوع خانگی و تجاری وجود دارد که درهر حال بایستی هر دو نوع لوله کشی گاز، به کارآموز آموزش داده شود تا بتواند در این پروژه موفقیت های زیادی به دست آورد.

    لوله کشی گاز خانگی و تجاری چیست؟

    لوله کشی گاز خانگی، برای انجام مصارف خانگی و نیز انتقال و رساندن گاز به قسمت های مختلف منزل از جمله  اجاق گاز، بخاری، شومینه، یا هر وسیله دیگر در منزل استفاده می شود که برای جلوگیری از اختلال و ایراد در اتصالات لوله کشی گاز، جلوگیری از نشتی گاز، انسداد لوله های گاز و غیره حتما باید از فرد خبره و کارورزیده و متخصص در این زمینه کمک گرفت.

     

     

     

    ضوابط مهم لوله کشی گاز توکار

    • این است که حتما باید از لوله های دارای مهر استاندارد جهانی استفاده شود.
    • همچنین از انواع لوله های مخصوص گاز بسته به نوع کاربرد و بدون درز استفاده شود.
    • لوله های گاز، دارای اتصالاتی مانند: سه راهی، تبدل گاز، اتصالات گاز، زانوی گازی و غیره باشد.

    ضمنا در دوره آموزش لوله کشی گاز، مکان و محل نصب کنتور گاز به کارآموز آموزش داده می شود که باید در مسیر وسیله نقلیه نباشد و همچنین دارای حفاظ  و در جای امن با توجه به شرایط ساختمان قرار گیرد تا دچار حوادث غیرمترقبه نشود.

    جهت انتقال و رساندن گاز به وسایل خانگی مانند: اجاق گاز و بخاری و غیره نیاز به تجهیزات و مهارت های خاص و نیز اتصالات مهمی است که در این بخش به مراحل لوله کشی گاز می پردازیم.

    مراحل لوله کشی گاز خانگی و تجاری

    در مرحله اول، لوله ها را با کمی تینر تمیز کرده و سپس لوله ها را به وسیله نوار چسب، به صورت 50 به 50 طوری می پیچانیم که نصف عرض لوله را بپوشاند و بعد طبق نقشه ای که مهندس ناظر تا پشت بخاری و اجاق گاز تأیید کرده نصب می کنیم.

    در مرحله دوم،  لوله اجاق گاز باید به اندازه 110 سانتی متر از کف فاصله داشته باشد و فاصله آن از پکیج اندازه 120 سانتی متر باشد و شیر قطع کن، در فاصله 180 سانتی متری زمین قرار گیرد که بعد از اندازه گیری های لازم نوبت به برش لوله ها می رسد.

    در مرحله سوم، جهت اتصال لوله های گاز، از جوشکاری استاندارد استفاده می شود که جوشکاری لوله ها باید کاملا صاف، به طور یکنواخت و با دقت بالا انجام شود و همچنین درجه جوش باید از دمای مناسب برخوردار باشد تا لوله ها سوراخ نشوند و الکترود به لوله ها بچسبد.

    نکته: پس از عمل اتصالات لوله های گاز به وسیله جوشکاری، باید از گل جوش استفاده شود تا از عدم نشتی در محل اتصالات اطمینان حاصل کنید.

    از انواع ابزارآلات مهم جهت جوشکاری  لوله کشی گاز خانگی و تجاری می توان موارد زیر را نام برد که شامل:

    • آچار لوله گیر
    • دستکش جوشکاری
    • کابل برق، لوله خم کن
    • ماسک جوشکاری، گاز انبر
    • کابل اتصالات، چراغ جوشکاری گازی و غیره

     

    مراحل لوله کشی گاز خانگی و تجاری

     

    از این رو، جوشکاری لوله کشی گاز خانگی و تجاری، از مهمترین و بهترین بخش های بسیار مهم و عمده آموزش محسوب می شود به طوری که هنگام جوشکاری لوله های گاز باید از شرایط خوبی برخوردار باشد که شامل:

    1. محیط کار، عاری از هر گونه مواد اشتعال زا، باشد.
    2. هنگام جوشکاری، روی لوله ها از یخ استفاده شود.
    3. الکترود و دستگاه جوش کاملا استاندارد و سالم باشند.
    4. سطح لوله ها، از مواد زائد پاک باشد تا اتصال به راحتی صورت گیرد. 

    پس از آموزش لوله کشی گاز چه خانگی و چه تجاری، کارآموزان ابتدا به صورت مقدماتی و ابتدایی، سپس به صورت عملی و تخصصی  این آموزش ها را با مهارت های خاص فرا می گیرند تا بتوانند در این رشته با عملکرد عالی و موفقیت زیاد پیروز شوند.

    لازم به یادآوری است کارآموزان پس از فراگیری آموزش های لازم و مهارت های زیاد به طور کاملا تخصصی و حرفه ای، صاحب مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای می شوند که کارآموز می تواند با ارائه این مدرک بین المللی و معتبر به حرفه خود مشغول شود. 

    آنچه در این قسمت بسیار لازم و کاربردی است، استفاده از تجهیزات اولیه برای لوله کشی گاز است که کارآموز بایستی در مرحله آموزش، به آن ها بپردازد.

    • نوع لوله
    • لوله گازی
    • اتصالات گازی
    • شیرآلات گازی
    •  نوارعایق توکار 

     

    از مزایا و کاربردهای ویژه شرکت در دوره آموزش لوله کشی گاز

     باید گفت در این دوره کارآموز، با تمام فنون و آچار به دست گرفتن، قوانین و استانداردها و همچنین کلیه اصول لوله کشی گاز آشنا می شود و در آینده می تواند برای خود شغل و حرفه ای مناسب انتخاب کند.

    همچنین کارآموزان در این دوره های آموزشی، با روش های نصب اتصالات لوله ها، طریقه جوشکاری، نحوه تست و نشتی لوله ها، نحوه لوله کشی به صورت روکار و توکار، حدیده کاری و غیره آشنا می شوند.

    از نکات مهمی که سبب شده تا دوره های آموزش لوله کشی گاز، مورد توجه متقاضیان زیادی قرار گیرد این است که این حرفه،  در میان سایر پروژه های فنی بسیار پرطرفدار بوده و از بازار گرمی و سود زیادی برخوردار است که کارآموزان می توانند این حرفه را زیر نظر اساتید ماهر و باتجربه آغاز و شروع به کار کنند.

    با وجود ارائه مطالب داده شده باید گفت: این پروژه یکی از پروژه های بسیار پرکاربرد و عظیم است که حتما باید تحت شرایط و قوانین استاندارد و نیز توسط افراد متخصص انجام شود، چرا که با انجام درست و صحیح لوله کشی گاز و نیز انجام اتصالات دقیق آن، می توان امنیت را برای ساکنان رقم زد و در صورتی که با کوچکترین اشتباه مواجه شوید ممکن است باعث نشتی یا آتش سوزی شود.

     بنابراین آموزشگاه های فنی و حرفه ای زیادی در سراسر کشور اقدام به آموزش این حرفه با مهارت های خاص نموده اند و توانسته اند متقاضیان زیادی به این حرفه را جذب کنند که یکی از مراکز معتبری که در این زمینه بسیار فعال بوده و باعث جذب نیروی کاربلد و کارکشته شده سایت پویا الکترونیک است که با سال ها سابقه طولانی توانسته در این راستا گام های بزرگی بردارد.

     

    سخن آخر

    امروزه لوله کشی گاز، یکی از فرایند و پروژه های بسیار حساس است که نیاز به مهارت متخصصین، با دقت و سرعت بالا دارد و طی مراحل مختلفی که بیان کردیم باید انجام گیرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

    همان طور که ذکر شد این پروژه مهم و تأسیساتی، در مراکز معتبر و نیز کارگاه های مجهز به صورت کاملا عملی انجام می شود که شما علاقه مندان و دوستان عزیزی که قصد حضور در این کلاس ها و دوره های آموزشی را دارید می توانید از طریق سایت پویا الکترونیک، به عنوان مجموعه ای معتبر و مورد اطمینان در این مرکز ثبت نام و اقدام به آموزش مقدماتی و تخصصی نمائید.

    درپایان این مقاله ، ما شما کارآموزان عزیز را با آموزش لوله کشی گاز، لوله کشی خانگی و تجاری، ضوابط مهم لوله کشی گاز توکار، مراحل لوله کشی گاز، ابزارآلات و تجهیزات مهم و اولیه لوله کشی گاز، مزایا و کاربردهای اصلی لوله کشی گاز و غیره آشنا کردیم.

    در صورتی که تمایل به آموزش این رشته فنی مهندسی را دارید می توانید به دو روش حضوری و غیر حضوری به صورت آنلاین با همکاران و مشاوران آگاه ما در این زمینه از طریق سایت پویا الکترونیک ارتباط برقرار کنید که راه های ارتباطی آن در ذیل سایت آمده و به شما دوستان و کارآموزان عزیز کمک می کنند تا بتوانید با مرکز واحد پشتیبانی سایت تماس گرفته و در این کلاس ها شرکت و آموزش ها را فرا گیرید.

    این مجموعه سعی کرده تا با حضور کادری فنی و حرفه ای و نیز با استفاده از استادان مجرب و توانا در این حرفه، مهارت ها و آموزش های لازم را به شما دوستان ارائه دهد که کیفیت کار دراین حرفه حرف اول را می زند و باعث می شود تا با پایان دوره های آموزشی به طور تخصصی مدارک لازم را دریافت و وارد بازار کار شوید.

    البته شرکت در این دوره های آموزشی به صورت حضوری در تهران برگزار می شود که شما دوستان می توانید با مراجعه حضوری اقدام به شرکت در این دوره های آموزشی نمایید.