آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

تلفن تماس آموزشگاه

09960722001

 

 

آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

تلفن تماس آموزشگاه

09960722001

 

 

آموزشگاه پویا

الکترونیک

آموزشگاه برق و الکترونیک در تهران

آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ و ip

هزینه ثبت نام در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ و ip

شهریه دوره عمومی : 1,900,000 تومان

شهریه دوره خصوصی : 2,500,000 تومان

تخفیف دوره به مدت محدود

همین حالا ثبت نام کنید.
مشاهده شهریه سایر دوره‌ها...

>    آموزش و معرفی انواع دوربین های آنالوگ و HD و IP

>  آموزش و معرفی انواع دوربین های دام و بولت و …

>   آموزش و معرفی انواع برند های پرکاربرد در بازار

 آموزش و معرفی انواع برند های پرکاربرد در بازار

آموزش و معرفی انواع کابل ها و کانکتور ها در سیستم دوربین مداربسته

>  آموزش و معرفی انواع DVR  ها و NVR  ها

 

>  آموزش و معرفی انواع تجهیزات جانبی در سیستم دوربین مداربسته

آموزش و معرفی انواع روش های انتقال تصویر( درون
شبکه، برون شبکه و
P2P)

آموزش و معرفی فروشندگان و تامین کنندگان دوربین و تجهیزات در بازار

>  آموزش تمامی مسائل کاربردی در نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

 آموزش نقشه خوانی در نصب دوربین مداربسته  و جانمایی بهینه دوربین ها

برای ثبت نام و دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید و یا با آموزشگاه تماس بگیرید . ( اعداد را به انگلیسی وارد کنید )


    پل ارتباطی ما و شما

    آموزش نصب دوربین مدار بسته

    در این مقاله سعی کرده ایم تا شما دوستان و کارآموزان گرامی، را با یک راهنمای کامل هر چند ساده به آموزش نصب دوربین مدار بسته، فرا خوانیم پس با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

    از جمله تجهیزات امنیتی که امروزه در اماکن مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد دوربین های مدار بسته می‌باشند که با انواع مدل های متنوع در سایز و اندازه های متفاوت وجود دارند و بسته به نوع کاربرد انتخاب می شوند که به بازبینی حوادث ناگوار، دزدی، ورود افراد مشکوک، پیگیری ساعات ورود و خروج و غیره می‌پردازد.

    همان طور که می دانید امروزه یکی از ملزومات اصلی ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری، استفاده از دوربین های مدار بسته می باشد که جهت نصب آن ها بایستی مراحل و آموزش های مختلفی را فرا گرفت تا بتوان در این زمینه مشغول به کار شد.

    پروژه نصب دوربین، از پروژه های بسیار کاربردی و مهم است که نیاز به یک سری مراحل دارد که باید به آن توجه و دقت خاصی شود. در ابتدای این مقاله بهتر است شما را با چند مرحله از آموزش نصب دوربین مدار بسته آشنا سازیم تا بتوانید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید.

    مراحل آموزش نصب دوربین مدار بسته

    • بازدید محل نصب دوربین مداربسته
    • مشخص شدن و انتخاب نوع دوربین
    • مشخص کردن محل عبور کابل ها
    • کابل و سیم کشی دوربین های مدار بسته
    • اتصال هاردیسک در داخل DVR یا NVR
    • محل قرار گیری دوربین مداربسته و زاویه بندی آن
    • اتصال کردن لوازمی مانند: مانیتور، تلویزیون، ماوس وغیره
    • تنظیمات دوربین مدار بسته، تشخیص حرکت و آلارم و غیره

    اما بهتر است قبل از این که به مراحل آموزش نصب دوربین مدار بسته بپردازیم شما دوستان را با انواع تجهیزات و لوازم کاربردی که در این زمینه برای استفاده نصب دوربین ضروری است آشنا نماییم.

     

    تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته و کاربرد آن ها

     

    تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته و کاربرد آن ها

    1. دوربین آنالوگ، نصب این دوربین، بسته به نیاز
    2. میکروفون، برای ضبط صداهای اطراف هر دوربین
    3. فیش برق، جهت اتصال برق دوربین های مدار بسته
    4. هاردیسک، فضای لازم جهت ضبط تصاویر و فیلم های دوربین
    5. فیش بی ان سی، جهت سیم کشی و نصب دوربین های آنالوگ
    6. دستگاه دی وی آر، برای مدیریت و ضبط تصاویر دوربین آنالوگ
    7. دستگاه ان وی آر، برای مدیریت و ضبط تصاویر دوربین تحت شبکه
    8. مانیتور، جهت مشاهده تنظیمات سیستم و نیز دیدن همه تصاویر دوربین ها
    9. منبع تغذیه یا آداپتور، جهت تامین برق دستگاه های دی وی آر و ان وی آر و نیز دوربین مدار بسته
    10. کابل تحت شبکه آی پی به ان وی آر، برای انتقال و اتصال دوربین ها و دستگاه های مجهز به دوربین

    قطعا یکی از مهم ترین موارد در آموزش نصب دوربین مدار بسته، انتخاب دوربین مناسب بسته به محل مورد نیاز است که باید حتما موارد زیر را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید از دوربینی با کیفیت بالا برخوردار شوید.

    این بخش از آموزش دوربین مدار بسته، را به انواع متنوعی از دوربین های مدار بسته اختصاص می دهیم که هر دوربین، بسته به نوع خود از کاربرد و قابلیتی مجزا برخوردار بوده و نیز با توجه به مکان مورد نظر انتخاب می شود.

    انواع دوربین مدار بسته عبارتنداز:

    • دوربین مدار بسته دام، که از نوع سقفی بوده و از لحاظ شکل ظاهری، شبیه نیم دایره و بسیار پرکاربرد می باشد که از قابلیت دید بالا در شب برخوردار است.
    • دوربین مدار بسته بولت، این دوربین ها از لحاظ شکل ظاهری شبیه استوانه ای پایه دار بوده که معمولا در فضای بیرونی نصب می شوند و نیز قابلیت دید در شب را هم دارند.
    • دوربین مدار بسته صنعتی، از لحاظ شکل ظاهری شبیه مکعب بوده و نیز ساختار نصب این نوع دوربین شبیه دوربین های بالت می باشد که از مزیت های اصلی آن می توان به قابلیت تعویض لنز دوربین اشاره کرد.
    • دوربین مدار بسته چرخشی یا گردان، از این نوع دوربین ها، اغلب در بزرگراه ها و اتوبان ها استفاده می شود و همان طور که از نامش پیداست قابلیت چرخش به اطراف را داشته و از راه دور کنترل می‌شود.
    • دوربین مدار بسته مخفی، در واقع دارای اندازه بسیار کوچک بوده و طوری طراحی شده که در هنگام ضبط تصاویر، مخفی باشد و دیده نشود.
    • دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس، که از ویژگی های اصلی این مدل دوربین بی سیم بودن آن است که علاوه بر کیفیت نسبت به انواع دیگراز قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

     

    انواع دوربین مدار بسته

     

    در ادامه آموزش دوربین مدار بسته، به برخی از مهمترین دوربین های موجود در بازار می پردازیم که به طور کلی به دو نوع اصلی تقسیم می شوند و هر کدام بسته به نوع خود از کاربردی جداگانه برخوردار می باشند.

    • دوربین های مدار بسته آنالوگ
    • دوربین های مدار بسته تحت شبکه

    شایان ذکر است این نوع دوربین ها، از لحاظ نصب و راه اندازی با یکدیگر متفاوت می باشند که در این قسمت از مقاله به تفاوت این دو نوع دوربین با یکدیگر می پردازیم.

    در دوربین های آنالوگ، جهت انتقال تصویر از دوربین به دستگاه ضبط تصاویر از کابل کواکسیال استفاده می‌شود در صورتی که در دوربین های تحت شبکه از کابل شبکه استفاده می شود.

    جهت اتصال کانکتور دوربین آنالوگ، از بی ان سی و نیز در دوربین های تحت شبکه از سوکت شبکه آی پی استفاده می شود.

    انتقال تصویر در کابل و دوربین های آنالوگ نویزپذیری بالایی دارند در صورتی که دوربین های تحت شبکه از نویزپذیری پایینی برخوردار هستند.

    در دوربین های آنالوگ به ازای هر دوربین باید یک کابل کواکسیال استفاده شود اما دوربین های تحت شبکه از سوئیچ استفاده می شود که از لحاظ سیم کشی و اقتصادی بسیار به صرفه می باشند.

    البته در دوربین آنالوگ از دو رشته مغزی و شیلد دور استفاده می شود ولی در دوربین های تحت شبکه از هشت رشته استفاده می شود که دو رشته آن برای تصویر و دو رشته دیگر برای برق استفاده می شود و به طور کلی برای انتقال برق و روشن شدن دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرند.

    بنابراین نصب دوربین مدار بسته، یکی از شغل های بسیار پرطرفدار و پرکاربرد می باشد و افرادی که در این زمینه آموزش داده می شوند بایستی مهارت های فنی و لازم را داشته باشند، تا بتوانند تعداد زیادی از پروژه ها را جذب و نیز اقدام به نصب و راه اندازی انواع مدل های متنوع از دوربین ها نمایند.
    در این دوره، آموزش نصب دوربین مداربسته، با پیشرفت تکنولوژی های روز دنیا مطابق با استانداردهای بین‌المللی صورت می گیرد که به طور کلی این دوربین ها، نقش مهمی در عملیات کنترل و نظارت ایفا می‌کنند.

    سخن آخر

    در حال حاضر دوربین های مدار بسته، پیش از گذشته مورد توجه و استفاده قرار گرفته است به همین خاطر علاقه مندان زیادی از ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی، اقدام به نصب این گونه دوربین ها در محل کار خود نموده اند تا بدین طریق امنیت و حفاظت مکان های نام برده را تامین کنند.

    ما در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با آموزش نصب دوربین مدار بسته، مراحل آموزش، انواع دوربین های مدار بسته، تفاوت دوربین های آنالوگ و تحت شبکه، تجهیزات و لوازمات کاربردی حین آموزش و غیره آشنا کنیم تا با استفاده از مطالعه در این مقاله و نیز مراجعه به سایت مورد نظر به آنچه می خواهید دست یابید.

    بنابراین افرادی که تمایل به آموزش این دوره از مهارت های فنی و حرفه ای را دارند می توانند از طریق سایت پویا الکترونیک به عنوان مجموعه ای مورد اعتماد و با اطمینان بالا، در این کلاس ها و دوره های آموزشی شرکت کنند و با گذراندن این دوره های آموزشی، به صورت کاملا پروژه ای و عملی وارد بازار کار شوند.

    لذا باید گفت: این کلاس ها و دوره های آموزشی هم به روش حضوری و هم به روش غیر حضوری و آنلاین بدون هیچ گونه عیب و نقصی بر گزار می شود که جهت ثبت نام در این دوره ها به روش آنلاین و غیر حضوری، می توانید از طریق شماره های مندرج شده در ذیل سایت با همکاران و مشاوران آگاه ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید و پس از راهنمایی و انجام مشاوره های لازم و نیز به دست آوردن اطلاعات مفید و جامع در این راستا گام بردارید.

    ضمنا کلاس های حضوری در تهران برگزار می شود که شما دوستان علاقه مند می توانید با ثبت نام در این کلاس های آموزشی از طریق سایت، در این کلاس ها به روش حضوری و مستقیم شرکت کنید و پس از آموزش های لازم توسط اساتید متخصص در این زمینه به کسب و کار بپردازید.

    شایان ذکر است دوره های آموزشی، توسط اساتید و استادان با تجربه و برتر کشور صورت می گیرد که به صورت عملی و نیز مجهز به کارگاه ها و تجهیزات لازم و ضروری بوده و همچنین در پایان گذراندن این دوره ها شما می توانید علاوه بر پشتیبانی نامحدود، با صدور گواهینامه بین المللی و مدرک معتبر واحد بازار کار شوید.